Главный имам, Верховный муфтий, Религиозная карта

Бас мүфти блогы

Намаз - время намаза

{{timings.fadzhr}}
{{timings.voshod}}
{{timings.zuhr}}
{{timings.asr}}
{{timings.magrib}}
{{timings.isha}}
Таң намазы
Күннің шығуы
Бесін намазы
Екінді намазы
Ақшам намазы
Құфтан намазы
Қазақстанның діни интерактивті картасы
Миләди
Хижри
Жаңалықтар
Понедельник, 29 Июнь 2015 00:00

Тәспі ұстаудың үкімі

ҚАЗАҚСТАН МҰСЫЛМАНДАРЫ
ДІНИ БАСҚАРМАСЫ

Негізінде тәспі – моншақ, тас, қандай да бір жемістің сүйегі т.б. заттардан жасалады. Тәспі жақсылық жасауға дәнекер болып есептеледі. Шариғатта мынадай бір қағида бар: «Жақсылыққа негіз болған дәнекер, сол жақсылықтың үкімін алады[1]». Себебі тәспі зікірді жеңілдетеді. Демек шариғи тұрғыдан тәспі ұстау рұқсат етіледі. Әсіресе мұсылман кісі зікір санауда қателесетін болса, тәспі ұстауы лайықтырақ болады. Бұған дәлел боларлық сахих хадистер бар.

Сахаба Сағд ибн Аби Уаққастың (رضي الله عنه) айтуы бойынша: «Ол Алла елшісімен(ﷺ) бір әйелдің үйіне кірген екен. Ол әйелдің алдында зікір ететін тастары немесе жеміс сүйектері жатқан еді. Пайғамбар ((ﷺ): «Мен саған бұдан да жеңілдеуін әрі абзалын үйретейін бе?»-деді.

«Көктегі жаратқанның санындай «Субханаллаһ»[2], жердегі жаратқанның санындай «Субханаллаһ», екеуінің арасындағыны жаратқандай «Субханаллаһ», Алланың жарататының санындай «Субханаллаһ». Дәл сондай «Әлхамду лиллаһ[3]», дәл сондай «Аллаһу акбар»[4], дәл сондай «Лә иләһа иллаллаһ»[5], дәл сондай «Лә хаулә уә лә қууата иллә билләһ[6],-деді[7].

Мән беріп қарасаңыз Пайғамбар (ﷺ) әйелдің зікірде тас қолдануына тиым салмаған, бар болғаны зікірдің оңай жолын үйреткен.

Аллаға иман келтірген құлдардың анасы, пайғамбарымыздың (ﷺ) жұбайы Сафия(رضي الله عنها) былай дейді:

«Бір күні Алла елшісі (ﷺ) бөлмеме келді. Менің алдымда Алланы зікір ететін төрт мың құрма сүйегі жатқан болатын.

Пайғамбар (ﷺ) маған қарап: «Ей Хуайдың қызы! Алдыңда жатқан бұл не?» деп сұрады.

Мен: «(Бұл құрма сүйектері арқылы) Алланы зікір етемін»,- деп жауап бердім.

Пайғамбар (ﷺ): «Мен сенің жаныңда тұрғаннан бері сенен көбірек Алла Тағаланы зікір еттім»,-деді.

Мен: «Уа Алланың Елшісі! Оны маған үйретіңізші!,-дедім.

Пайғамбар (ﷺ): «Субханаллаһи’ адада халқиһи» (Аллаһ Тағаланы қанша жаратылысы бар болса, соншалықты тасбих етемін деп айт»,-деді[8].

Хадис мәтініне зер салып оқысаңыз Пайғамбарымыз (ﷺ) Сафия анамызға(رضي الله عنها) бұл дұрыс емес немесе бұл бидғат, болмаса тыйым салынған деп айтқан жоқ.

Қасым ибн Абдуррахман (رضي الله عنه) сахаба Абу Дарданың (رضي الله عنه) құрма сүйектерін салып жұретін бір дорбасы болғандығын, таң намазын оқыған соң, әлгі дорбадағы сүйектерді бір бірден шығарып, Алланы зікір ететіндігін риуат еткен[9].

Дәл осындай сарындағы риуаяттар Абу Сағид ал-Худридан, Сағд ибн Аби Уаққастан, Фатима бинт Хусейннан т.б. ардақты сахаба, табиғиндерден жеткен.

Ханафи мазхабының ғалымы Ибн Абидин (رحمه الله) былай дейді: «Автордың «Тәспі ұстаудың еш мәкруһтігі жоқ дегені мынадай... шариғи тұрғыдан рұқсат етілгендігінің дәлелі имам Әбу Дәуіт, имам Тирмизи, имам Нәсаий, имам Ибн Хиббан Сағд ибн Уаққастан (رضي الله عنه) риуаят еткен хадис. Сахаба Сағд ибн Аби Уаққастың (رضي الله عنه) айтуы бойынша: «Ол Алла елшісімен (ﷺ) бір әйелдің үйіне кірген екен. Ол әйелдің алдында зікір ететін тастары немесе жеміс сүйектері жатқан еді. Пайғамбар(ﷺ): «Мен саған бұдан да жеңілдеуін әрі абзалын үйретейін бе?»-дейді.

Аталмыш хадисте Пайғамбар (ﷺ) зікір етуде тас немесе құрма сүйектерін қолдануда әйелге тиым салмаған. Бар болғаны абзалын және жеңілдеуін үйреткен. Егер қолдану «мәкрүһ» болса, пайғамбар (ﷺ) баян етер еді. Тәспінің осы хадисте мазмұнында айтылғаннан айырмашылығы жіпке тізілуі. Ал (тастардың жіпке түзілуі) тәспіні тартуға болмайды деген мағынаны білдірмейді»[10].

Айта кетерлік жайт Алланы зікір еткенде тәспі ұстаудың артықшылығына арнайы еңбек жазған ғалымдар да бар. Олар:

1.Хафиз Жәләлуд-дин әс-Суюти әш-Шафиғи. Еңбегі: «әл-Минхату фис-Субхати». 2. Хафиз Мұхаммед ибн Ғиллан әш-Шафиғи. Еңбегі: «Иқадул-Масабих».

3. Шейх, ғұлама Әбул-Хасанат әл-Лакнауи әл-Ханафи. Еңбегі: «Нузһатул-фикр фи субхатиз-зикр.

Міне осы жоғарыда келтірілген мағлұматтар тәспі ұстаудың шариғатқа қайшы емес екендігін көрсетеді.

Құрметпен, ҚМДБ Шариғат және пәтуа бөлімі.

[1] الوسائل لها حكم المقاصد
[2] Субханалла сөзінің аудармасы: «Алланы барша кемшілік атаулыдан пәктеймін!».
[3] Аллаға шүкір.
[4] Алла ең ұлық.
[5] Алладан өзге (құлшылыққа лайық) тәңір жоқ.
[6] Күш, құдірет тек Алладан.
[7] Хадисті имам Әбу Дәуіт және имам Тирмизи риуаят еткен.
[8] Хадисті имам Тиримизи риуаят еткен.
[9] Имам Ахмад ибн Ханбал «Зуһд» атты еңбегінде риуаят еткен.
[10] Хашияту ибн Абидин, 1 том, 650-651 беттер.

Published in Пәтуалар
Пятница, 26 Июнь 2015 00:00

Рамазан – құлшылық айы

Д. Рағиб Сиржәни

БІРІНШІ БӨЛІМ:

Рамазанның әр күнінде жасалатын, күнделікті атқарылатын жоспар, сауап амалдардың кестесі:

Бұл жоспарға кіріспестен бұрын жоспар толық мақсатына жету үшін мынадай кеңестер ұсынылады:

<Жоспардың әр кезеңінің арасын бөлетін нәрсе ол – парыз намаздар болсын, өйткені ол намаздарды дұрыс орындауға көмектеседі.

<Егер жоспардан кейбір нәрселерді жіберіп алсаңыз, оны міндетті түрде келесі кезеңде орындаңыз, егер бір күндегі кейбір амалдарды жіберіп алсаңыз, оны қалдырмай, келесі күні міндетті түрде жасап үлгеріңіз.

<Бұл жоспар үлгі ретінде ұсынылады, сондықтанда оны өз жағдайыңызға ыңғайлап алуға болады. Тек онда көрсетілген іс-амалдарды қамтып, оны орындауға тырысыңыз.

<Бос уақыттарды пайдалы өткізуге тырысыңыз. Бұл жерде бос уақыт деп – бір іс пен басқа бір істің арасында болатын уақыттар айтылады. Мысалы, аялдамада көлік күту, көліктегі уақыт, азан мен қамат арасындағы уақыт, біреуді күтіп жатқандағы т.б. уақыттарды бос өткізбеуге тырысыңыз.

<Бұл жоспарды тек жалғыз өзіңіз емес, басқалармен қосылып орындасаңыз жалықпауға, дұрыс орындауға көмектеседі. Және олардың сауабындай сізге де сауап жазылады.

Міне осы кеңестер төмендегі жоспардың жақсы пайдалы түрде орындалуына септігін тигізеді деген ойдамыз.

Рамазан айының әр күнінде жасалатын жоспар

Бұл жоспар он кезеңнен тұрады және әр кезеңде атқарылатын істер бар.

Бірінші кезең: Сәресі уақыты.

Мұнда біз үш амалды жасаймыз:
1) Екі рәкағат намаз оқу, бұл Аллаға ықыластылықтың белгісі болып табылады. Өйткені, бұл уақытта Алладан басқа ешкім сізді бақыламайды;
2) Сәресі ішу. Оны соңғы уақытқа дейін кешіктіру сүннет;
3) Сәресі уақытынан яғни, таң намазының уақыты кірмес бұрын 5-10 минут қалдырып, сол кезде күнәларыңды еске түсіріп, истиғфар айту (Алладан кешірім сұрау).

Екінші кезең: Таң намазының уақыты.

Таң намазының уақытында біз мынадай он амалды атқарғанымыз жөн болады:
1) Азанды тыңдау мен қайталау және азан дұғасын оқу;
2) Таң намазының екі рәкағат сүннетін оқу; (бұл екі рәкағатты пайғамбарымыз (с.ғ.с) үйден оқып, сосын мешітке шыққан. Ал, сіз өзіңіз таңдауыңызбен егер қаласаңыз, үйде немесе мешітте оқуға болады).
3) Мешітке бару және шығып бара жатқан кезіңізде пағамбарымыздың (с.ғ.с.) үйреткен дұғасын оқу;
4) Мешітке кірер алдында иғтикафқа ниет ету, өйткені, иғтикаф аз болсын, көп болсын мешітте қалумен жүзеге асады. Сондықтан қанша мешітте болсаңыз, соны иғтикәфқа ниеттеніңіз.
5) Мешітке кірерде оқылатын дұғаны оқу;
6) Мешітке кірген соң екі рәкағат мешіт ақысы намазын оқу және егер үйде оқымаған болсаңыз, таң намазының екі рәкағат сүннетін де оқу;
7) Азан мен қамат арасында уақыт болып жатса, өзіңізге және басқа да мұсылмандарға дұға қылу, өйткені азан мен қамат арасында дұға қабыл болады. Немесе Құран оқу, зікір айту т.б.
8) Қамат айтылғанда, жүрегіңізді Аллаға арнаңыз, ниетіңізді жаңартыңыз және таң намазына періштелер куәлік ететінін есіңізге түсіріңіз. Намазды қорқумен (хушуғ) оқуға тырысыңыз. Және шама келгеніше оқылатын аяттарды түсінуге тырысыңыз.
9) Парыздан кейін тұрып кетпеңіз, отырып намаздан кейін оқылатын зікірлерді оқып, дұға қылыңыз, өйткені мұның сауабы өте үлкен. Егер имам намаздан кейін дәріс өткізсе, сабыр етіп оған қатысыңыз. Өйткені, ол қысқа болса да, періштелер қатысатын ғылыми мәжіліске жатады.

Үшінші кезең: Таң намазынан кейін күн шыққанға дейінгі уақыт.

Бұл – өте маңызды кезең. Оның артықшылығын пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) мына хадисінен көреміз.

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) былай деген: «Кімде-кім таң намазын жамағатпен мешітте оқыса, кейін күн шыққанша отырып Алланы зікір етсе және күн шыққаннан кейін екі рәкағат намаз оқыса, оған қажылықтың және ұмраның сауабы жазылады. Дәл сондай, дәл сондай, дәл сондай».

Бұл уақытта мына амалдар жасалғаны абзал болады:
1) Таңертеңгі дұғаларды оқу;
2) Әртүрлі дұғалар жасау өзіңізге және басқа да мұсылмандарға;
3) Құран оқу, тыңдау;
4) Білім алу, сабақ қайталау т.б.
5) Дұха намазын оқу. Бұл намазды 2 рәкағаттан 8 рәкағатқа дейін оқуға болады.

Төртінші кезең: Күн шыққаннан кейінгі кезең. Жұмыс (студент болса – сабақ) уақыты.

Бұл кезең дұха намазыны оқығанан кейін басталады. Егер жұмысыңыз кеш бастайтын болса, бір сәт ұйықтап дем алуға болады. Егер уақыт болмаса онда Аллаға тәуекел етіп, жұмысыңызға барыңыз. Және жұмыста болған кезіңізде мына амалдарды істегеніңіз жөн болар:
- Жұмысыңызға уақытында барып, уақытында қайту. Оразаны жалқаулыққа сылтау қылмау керек. Өйткені, Рамазан – күрес (жиһад), құлшылық ету, амал ету айы, жалқаулықты үйрететін ай емес. Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) және оның сахабаларының өмірбаяны бұған дәлел бола алады.
- Жұмысыңызды дұрыс, толық атқару. Өйткені, Алла жақсы істегенді жақсы көреді.
- Жұмыс кезінде ешкімге зиян тигізбеңіз, ренжітпеңіз, сіз ораза ұстап жүргеніңізді ұмытпаңыз.
- Жұмыс уақыты ғибадат жасауыңызға кедергі деп ойламаңыз, керісінше ниетіңізді жаңартып, адал еңбек ету ол да құлшылық, тіпті Алла жолында күрес болып есептеледі.
- Жұмыс кезінде парыз намаздарды жіберіп алудан сақ болыңыз, шамаңыз келгенше мешітте және өз уақытында оқуға тырысыңыз.Тым құрығанда, Рамазан айында парыз намаздарымызды мешітте өтеуге тырысуымыз керек.

Ескерту: Осы кезде әйел азаматшаларға мына істерді істеген абзал болады.
- Ауызашар тамағын осы уақытта дайындап қойған дұрыс, өйткені кешке ауызашар алдында тамақ жасаудан абзалырақ істерді істеген жөн.
- Тамақ жасап жатқанда, сол тамақпен ауыз аштыруды ниет ету, егер ол тамақты өз балалары, күйеуі жесе де, қонақтар жесе де, сол тамақты қанша адам жесе, соншама адамға ауыз аштырудың сауабын алады.
- Тамақты мүмкіндік болғанынша жасау. Яғни, түрлі-түсті тамақ жасап, ысырап жасау қажет емес. Өйткені, Рамазан тамақ ішу айы емес, тамақты шама келгенше үнемдеп, садақа берген абзал.
- Кедей-міскіндерге тамақ жасап беруге тырысу,
- Тамақ жасап жатқан уақытта бос өткізбей, Құран немесе уағыздар тыңдау, болмаса зікір, истиғфар айту сияқты амалдарды жасап уақытты пайдалы өткізу.

Бесінші кезең: Бесін мен екінті арасындағы (жұмыстан кейінгі) уақыт.

Бұл уақытта ұйықтап дем алуға тырысу керек. Өйткені, түнде тарауих оқуға және басқада маңызды істерді атқаруға күш жинау қажет. Бұл – пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) сүннеті. Ол (с.ғ.с.) бір хадисінде: «Қайлула жасаңдар (яғни, түсте бір сәт дем алыңдар), шынында, шайтандар бұл кезде ұйықтамайды», – деген.

Ескерту: Әрине, кейбір адамдардың жұмыстары екінті намазынан кейін немесе ақшам кезінде бірақ бітеді. Сондықтан да басында айтқанымыздай, бұл жоспар тек үлгі ретінде ұсынылады. Әркім өз уақытына лайықтап жасап алуына болады. Маңыздысы жоспардағы айтылған іс-амалдарды қамту.

Алтыншы кезең: Екінтіден ақшамға дейінгі уақыт.

Бұл уақытты отбасымызға арнаған жөн. Жоғарыда әйелдер тамақты ерте жасау керек деген болатынбыз. Өйткені, әйелдердің екінті намазынан кейін тамақпен айналысқаннан гөрі, отбасымен бірігіп мына істерді істегені абзал.

Бұл уақытта отбасының барлық мүшелері жинала отырып, Құран оқу және шариғатымызды үйрену, зікір дұға жасауымыз қажет. Және бұл іске балаларымызды да араластыруымыз керек. Яғни, отбасылық құлшылық деп атауға болады. Құран оқумен бастап, қиссалар, риуаяттар, хадистер айту, әке дұға жасап, балалар әмин деп айтып отыру секілді, сондай-ақ балаларға кішігірім жарыстар ұйымдастыру. Маңыздысы осы уақытты өз отбасымызға арнау керек және отбасында имани орта қалыптастыру қажет. Әрине, мұндай отырыстардың балаларды тәрбиелеуге қаншалықты әсеренің мол екені сөзсіз. Сондай-ақ, ерлі-зайыптар арасындағы байланысты да күшетіп, олардың араларында болған кейбір қайшылықтарды жоюға да әсері шексіз.

Жетінші кезең: Ақшамнан құптанға дейінгі уақыт.

Әрине, бұл уақытта ауыз ашылады, қуаныш уақыты. Өйткені, пайғамбарымыздың (с.ғ.с) хадисінде айтылған: «Ораза ұстаушының екі қуанышы болады. Біреуі – ауыз ашқанда, біреуі – Қиямет күні Раббысына кездескенде..».

Еске түсіретін нәрсе кейбір адамдар тамаққа қызығып, ақшам намазына мешітке баруды ұмытады. Әрине, бұл сүннетке қарсы келеді. Сондықтан да, ер адамдар ауызды мешітте ашып, намазды оқып келіп, кейін тамаққа отырғаны абзал болады.

Сегізінші кезең: Құптан намазының және тарауих намазының уақыты.

Бұл уақытта мына амалдарға мән берген дұрыс:
- Үйіңізге жақын мешітті таңдау, өйткені, онда танитын адамдарыңыз болады, олар мен байланысыңызды күшейтуге, қал-жағдай сұрасуға, бауырмашылықты арттыруға ұлы мүмкіндік болады. Әрине, Хатим түсіретін мешіт болса, имамның қирааты да дұрыс тәжуидпен, әдемі дауыс пен болса нұр үстіне нұр болады.
- Мешітке жалғыз бармай, таныстарыңызды, туыстарыңызды тартуға тырысыңыздар.
- Намазды хушуғмен (қорқып) оқып, аяттардың мағыналарын ойланып оқыған абзал болады.
- Мешітке балаларды апармаған дұрыс, олар мешітте шулап, намаз оқушыларға кедерді жасағаны жақсы емес.

Тоғызыншы кезең: тарауихтен кейін ұйқыға дейінгі уақыт.

Бұл уақытта мына амалдарға назар аударған жөн болар:
- Мүмкін болғанынша ерте ұйықтауға тырысу;
- Тамақтану, шай ішу бірақ исраф болмауы керек,
- Студент болса сабақтарын қайталау;
- Құран оқуын толықтыру егер қалып қойған зикир немесе кез келген жоспардағы амал бар болса оны толықтыру;
- Үйдің қажеттіліктерін өтеу т.б. пайдалы істерді істеу.

Оныншы кезең: Ұйқы уақыты.

Бұл кезеңге мән беру өте маңызды. Өйткені жоғардағы амалдарды жақсы орындау үшін адамға күш қуат қажет. Және егер ниетті жөндесек, ұйқымызды да құлшылыққа айналдыруға болады. Ол үшін:
- Ұйықтау мен құлшылық жасауға күш жинауды ниет ету;
- Ұйықтаудың әдептерін ұстану; олар:
- Дәретпен ұйықтау
- Оң жағымен жату
- Ұйықтар алдында айтылатын дұғаларды оқу;

Егер байқаған болсаңыздар, бұл жоспарда телевизор қарауға уақыт қалмады. Және шынында да бұл ұлы айда телевизорға уақыт жоқ. Телевизор уақыты оттың отынды жегендей жейді. Сондықтан да бұл ұлы айды құлшылыққа арнайық құрметті бауырлар!

Ескерту: Әрине уатын жетіп жатса, жаңалықтар не пайдалы бағдарламаларды қарауға тыйым салынбайды. Бірақ пайдасыз фильмдер мен телехикаялар т.т. аулақ болған жөн.

Д. Рағиб Сиржәни

Published in Ғибратнама
Четверг, 25 Июнь 2015 00:00

Ауыз аштырудың артықшылығы

1.Ауыз аштырған кісі ораза ұстаған кісідей сауап алады.

Сахаба Зәйд ибн Халид әл-Жуһани (رضي الله عنه) пайғамбарымыздың (ﷺ) былай деп айтқандығын жеткізеді.

مَنْ فَطَّرَ صَائِمًا كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ غَيْرَ

«Кімде-кім ораза ұстаушының аузын аштырса, ораза ұстаған адамның сауабындай сауап алады»[1].

2. Ауыз аштырған кісіге періштелер дұға етеді.

Сахаба Әнас ибн Мәлік (رضي الله عنه) мынадай бір риуаят келтіреді.

«Алла елшісі (ﷺ), Сағд ибн Убаданың (رضي الله عنه) үйіне келеді. Сағд пайғамбарымызға ас ретінде нан мен зәйтүн майын әкеледі. Алла елшісі (ﷺ) алдына қойылған астан жейді. Артынша: «Үйлеріңде ораза ұстағандар ауыз ашсын! Астарыңды тақуалар жесін! Әрі періштелер сендерге (күнәларыңның кешірілуі үшін) дұға етсін!»,-деп дұға етеді[2].

3. Ауыз аштыру күнәлардың кешірілуіне себепші болады.

Сахаба Салман әл-Фариси (رضي الله عنه) пайғамбарымыздың (ﷺ) былай деп айтқандығын риуаят етеді.

«من فطر فيه صائما كان له مغفرة لذنوبه وعتق رقبته من النار ، وكان له مثل أجره من غير أن ينتقص من أجره شيء ، قلنا : يا رسول الله ، ليس كلنا نجد ما نفطر به الصائم ، فقال رسول الله -صلى الله عليه وسلم- : " يعطي الله هذا الثواب من فطر صائما على مذقة لبن أو تمرة أو شربة من ماء»

Пайғамбарымыз (ﷺ): «Кімде-кім Рамазанда ораза тұтқан кісіге ауыз аштырса, күнәлары кешіріледі, тозақтан азат болады. Әрі оған сауабы кеміместен ораза тұтқан кісінің сауабына тең сауап беріледі», – дейді. Біз: «Уа Алланың елшісі! Баршамыздың ораза ұстаған кісіге ауыз аштыратындай шамамыз жоқ»,-дедік. Алла елшісі: Алла бұл сауапты ораза ұатаған жанға бір құрмамен ауызашар аштырғанға да, тек сумен ауыз аштырғанға да, аз ғана сүт бергенге береді», – деді[3].

[1] Хадисті имам Тирмизи риуаят еткен.

[2] Хадисті имам Әбу Дәуіт риуаят еткен.

[3] Хадисті имам ибн Хұзайма риуаят еткен.

Published in Ғибратнама
Вторник, 23 Июнь 2015 00:00

Құттықтаймыз!

Бас имам медальмен марапатталды.

Қазақстан көп ұлтты мемлекет. Ислам діні әрқашанда халықтар арасындағы достықты, ауызбірлікті, ырыс-ынтымақты қолдайды. Сондықтан Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының Қостанай облысындағы өкіл имамы Асылхан Мұханбетжанұлы Түсіпбек өңіріміздегі ұлттар арасындағы достық пен ынтымақты нығайтуға елеулі еңбек сіңіруде.

Адал еңбек, шынайы ниет, төккен маңдай тер ескерілмей қоймайды. Жуырда облыс әкімі Нұралы Садуақасов өкіл имамға Қазақстан халқы Ассамблеясының 20 жылдығына арналған мерекелік медальды салтанатты түрде тапсырды.

Бұл дін қайраткерінің қажырлы еңбегіне берілген жоғары баға екендігі даусыз. Сондықтан барлық әріптестері оны осы марапатпен шын жүректен құттықтап, оған алдағы уақытта да мықты денсаулық, имандылық жолындағы жауапты қызметінде табыс тілейді.

ҚМДБ-ның Қостанай облысындағы өкілдігінің
баспасөз қызметі

Published in Жаңалықтар
Понедельник, 22 Июнь 2015 12:21

Орал медресесі

2008 жылдың қыркүйегінде медресе ресми түрде ашылды. Орал медресесі Батыс Қазақстан, Атырау және Маңғыстау облыстарына қажетті дін мамандарын даярлайтындықтан 2008 жылдың 24 қыркүйегі күні аталған үш облыстан алғашқы 24 шәкірт қабылданды.

Медресенің тұңғыш директоры болып ҚМДБ-ның Батыс Қазақстан облысы бойынша өкіл имамы Смайыл Сейітбеков тағайындалды.

Медресеге тиісті құжаттардың бәрі толықтай реттеліп, 2009 жылы 31 наурызда Әділет министрлігінен ресми түрде тіркеліп, №5089-1900-ДБ тіркеу куәлік берілді. Бизнес-сәйкестендіру нөмірі – БСН 090440006564.

Ал, 2010 жылы 29 сәуірде Орал медресесіне Білім және ғылым министрлігінен №0137381 серия АБ нөмірлі мерзімі шектеусіз мемлекеттік лицензия берілді.

Оқу мерзімі өзге де медреселердегідей 2 жыл 10 ай. Оқу жоспарына сай шәкірттер дәріс тыңдап, практикалық, зертхана сабақтарына қатысады, өзіндік жұмыспен айналысады. Соңынан курстық жұмыстар, сынақ, емтихан тапсырады.

2013-2014 оқу жылында медресені 12 шәкірт бітіреді.

Ғимараттың құрылымы цоколдік қабаттан, 1 және 2 қабаттан тұрады. Оқу орны орналасқан жер көлемі 0.3050 га. Оқу орнының жалпы көлемі 741,1 шаршы метр. Әкімшілік бөлімдер оқу ғимаратының 1-қабатында орналасқан және жалпы көлемі 62,8 шаршы метрді құрайды (1. Директор бөлмесі – 20,5 шаршы метр, 2. Оқу бөлімі – 15,8 шаршы метр, 3. Есепші – 13,2 шаршы метр, 4. Медициналық Пункт – 13,3 шаршы метр).

«Қазақстан мұсылмандары діни басқармасы»
Республикалық ислами діни бірлестігінің
«Орал медресесі» жеке мекемесі
2015-2016 жаңа оқу жылына талапкерлерді оқуға
ШАҚЫРАДЫ!

Орал медресесі 2008 жылы негізін қалады. ҚР БҚО Әділет департаментіне 2012 жылдың 25-ші қазанында қайта тіркелді. Куәлік № 557-1926-01-М-е, электрондық жаңа мемлекеттік лицензия №013003435 2013 жылдың 5-ші наурызында берілген.

Сабақ қазақ және араб тілдерінде жүргізіліп, медресемізді үздік дипломмен тәмамдаған студенттерге Нұр-Мүбарак университетінде тегін оқу мүмкіндігі бар, оқу ақысыз, 2 жыл 10 ай, Шәкірттер жатақханамен және үш мезгіл тегін ас-сумен қамтамасыз етіледі.

Біліктілік:
0112013 – Имам хатиб;
0112023 – Ислам негіздерінің мұғалімі;

Құжаттар тізімі:
1. Ұсыныс;
2. Өтініш;
3. Жеке куәлік көшірмесі;
4. Аттестат немесе диплом (түпнұсқа);
5. Өмірбаян;
6. 086-У үлгісіндегі медициналық анықтама;
7. 063 үлгідегі егілу туралы анықтама;
8. Фото 3х4 (6 дана);
9. Скоросшиватель;
10. Конверт;
11. Наркологиялық, психотерапиялық диспансерден анықтама
12. Сотталмағандығы туралы куәлік талап етіледі.

Қабылдау мерзімі: Ү.ж. 1-ші шілдеден 10-шы тамызына дейін құжаттар қабылданады.

Мекен-жайымыз: Орал қаласы, Ж.Досмұхамедов көшесі, 22 үй.
(Базар аялдамасындағы Орал қалалық мешіті)

Тел: 8 (7112) 504002

Факс: 8 (7112) 504002

Ұялы тел: 8 702 480 8020, 8 701 379 6834

Published in Оқу орындар
Понедельник, 22 Июнь 2015 00:00

Айт намазы

Қазақстандағы жоғары білімді имамдар, исламтанушылар дайындайтын бірегей оқу орны. Сондай-ақ ол заман талабына лайық дінтанушылар, араб тілі мен әдебиетінің оқытушыларын, аудармашылар, аймақтанушылар да даярлайды. Оқу орнын салу 1993 жылы Қазақстан Республикасының Президенті Н.Назарбаевтың Египетке сапары кезінде – екі мемлекет президенттерінің кездесуінде келісілген. Ол үшін Алматыдан 6 гектар жер бөлінді. 1993 жылы 16 маусымда Н.Назарбаев пен Египет Араб Республикасы Уақыфтар министрі Мұхаммед әл-Махжубтың университет қалашығының ірге тасын қалау рәсімі өтті. Екі ел басшыларының қолдауымен дүниеге келгендіктен оқу орны Нұр Мүбарак Египет ислам мәдениеті университеті деп аталды. Әйтсе де бірінші кезеңі біткенімен есігіне құлып салынып, біраз жыл тұрып қалды.

2000 жылы Қазақстан мұсылмандарының III құрылтайы қарсаңында Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев шейх Әбсаттар қажы Дербісәліні қабылдады. Қабылдауда ол республикамызда дін мамандарын дайындау қажеттігін алға тарта отырып, университет құрылысының 1-ші кезеңі біткенін, соған байланысты Нұр Мүбарак Египет ислам мәдениеті университетін ҚМДБ-ға беруге көмектесу туралы өтінішін жеткізді. Президент өтінішті түсіністікпен қабылдап, Мысырға арнаулы үкімет делегациясын жіберді. Келіссөз нәтижесінде Мысыр елі университетті діни басқармаға беруге және университет құрылысының 2-ші кезеңін де салуға келісім берді.

Сөйтіп «Нұр-Мүбарак Египет ислам мәдениеті университеті – Египет Араб Республикасы мен Қазақстан Республикасының үкіметтері арасындағы келісімге сай ашылды. Келісім ҚР Парламентінде ратификацияланып, 2003 жылдың 2 шілдесінде Президент Н.Ә. Назарбаевтың №460-11 ҚРЗ өкімімен бекітілген соң Заңды күшіне енді.

Келісімді Египет Араб Республикасының алдынғы президенті Мұхаммед Хұсни Мүбарак та 2003 жылы өзінің №215 бұйрығымен бекітті.

Оқу орнына ҚР Білім және ғылым министрлігінің лицензиясы берілген. Мемлекеттік аттестаттаудан өткен.

Университет Алматы қаласындағы әл-Фараби даңғылы бойында орналасқан. Онда зәулім мешіт, мәжіліс залы, дәрісханалар, компьютер, лингофон кабинеттері, бай кітап қоры бар кітапхана жұмыс істейді. Қалашықта келешекте бірнеше оқу корпустары, жатақханалар, спорт кешенін салу жоспарлануда. Білім ордасында республикамыздың белгілі профессор-оқытушыларымен қатар, Египеттің де көрнекті ғалымдары, білікті исламтанушы, араб филологиясының мамандары дәріс береді.

Екі мемлекеттің үкіметаралық келісіміне сәйкес құрылған Қамқоршылар алқасы шешімімен университет жарғысы бекітіліп, 2001 жылдың 1 қыркүйегінен сабақты бастау туралы шешім қабылданды.

Оқу орны ҚР-ның заңдары, екі ел үкіметтерінің университетке байланысты келісімі және өз жарғысы негізінде жұмыс істейді.

Оған жалпы басшылық ету мен қызметін үйлестіретін Қамқоршылар кеңесінің құзіретіне қаржы мәселесін шешу, мәдени, білім беру жүйесі саясатын қалыптастыру кіреді.

Нұр-Мүбарак Египет ислам мәдениеті университеті – жаңа оқу жылына грант және ақылы бөлімдерге талапкерлерді шақырады.

Бакалавриат деңгейі бойынша исламтану, дінтану және шетел тілі: екі шетел тілі мамандықтары бойынша мемлекеттік білім гранты және ақылы негізде білім береді.

Университет – жоғары білімді исламтану, дінтану, шетел тілі (ағылшын- араб) мамандарын көп сатылы жүйеде: бакалавр, магистратура, PhD докторантура бойынша даярлайтын еліміздегі бірегей оқу ордасы. Биылдан бастап исламтану мамандығында бакалавриат бойынша орыс бөлімі ашылмақ.

Университетте Египет пен Қазақстанның білікті доктор–профессорлары дәріс береді. Құран тілі – араб тіліне машықтану алғашқы курстан басталып, жоғары курстарда мысырлық ғалымдардың таза араб тілінде дәріс жүргізуі жолға қойылған.

Университет кешенінде заманауи технологиялық оқу жүйесімен жабдықталған зәулім оқу ғимараты, оқу орын іргесінде бүкіл қажеттіліктермен қамтамасыз етілген 610 орындық жаңа жатақхана, студенттерге тәжірибелік сабақтарды өткізетін мешіт және бай кітапхана, оқу залдары, асханасы бар.

Мамандықтар:

Бакалавриат ( мемлекеттік білім гранты және ақылы негізде)
«5В021500 – Исламтану» (ерлер және қыздар бөлімі/ қазақ және орыс бөлімі);
«5В020600 – Дінтану»;
«5В011900 – Шет тілі: екі шет тілі» : (араб, ағылшын тілдері); (ағылшын, араб тілдері).

Сырттай бөлім
«5В020600 – Дінтану» (Екінші жоғары білім)

Магистратура (мемлекеттік грант және ақылы негізде)
«6M021000 – Шетел филологиясы»;
«6М020600 – Дінтану»;
«6М021500 – Исламтану».

- Исламтану мамандығына түсуші талапкерлерден 20 маусым мен 1 шілде аралығында құжаттар қабылданып, 2-7 шілде аралығында Құран және Ақида-Фиқһ пәндері бойынша шығармашылық емтихан өткізіледі. Емтиханнан сәтті өткендер Қазақстан тарихы мен қазақ тілінен кешенді тестілеу емтихандарына жіберіледі. Ал орта мектептің биылғы түлектерінің ҰБТ нәтижесі есепке алынады. Олар кешенді тестке кірмейді.

- «5В020600 – Дінтану», «5В011900 – Шетел тілі: екі шетел тілі» мамандықтарына 20 маусым мен 9 шілде аралығында құжаттар қабылданып, 17-23 шілде аралығында кешенді тестілеу өткізіледі.

- Магистратура және Докторантура бөлімдеріне өтініштерді қабылдау 1 шілдеден басталады. Қабылдау емтихандары 1-20 тамыз аралығында өтеді.

Керекті құжаттар:
- Өтініш;
- Аттестат немесе диплом (түпнұсқа);
- 3х4 мөлшердегі 6 фотосурет;
- 086 – У үлгісіндегі медициналық анықтама + флюрография;
- 063 үлгідегі егілу туралы анықтама;
- Жеке куәлік көшірмесі.

Ескерту: 086-У мед.анықтамада талапкер суреті және сурет үстіне медициналық тексеруден өткен мекеменің мөрі болуы міндетті. Болмаған жағдайда құжат қабылданбайды.

Исламтану мамандығына түсушілер үшін:
- Тұрғылықты жерінің наркологиялық, психотерапиялық диспансерлерінен анықтама;
- Сотталмағандығы туралы анықтама.

Қабылдауға қатысты мәліметтерді мына байланыс жүйелері арқылы біле аласыз:
+7 727 302 09 43,
+7 727 302 09 34.

Сайт: www.nmu.kz, E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Біздің мекен-жайымыз:
Алматы қаласы, Әл-Фараби даңғылы 73.
Факс: +7 727 302 09 30.

Published in Оқу орындар
Понедельник, 22 Июнь 2015 00:00

Ықылас қарилар дайындау орталығы

Қазіргі таңдағы орталық әуел баста Оңтүстік Қазақстан облыстық Әділет басқармасына «Ықылас» жастар қоғамдық бірлестігі болып тіркелді. Шымкет қаласында 1997-ші жылдан бастап қызмет көрсетіп келеді. 2000 жылдан 2012 желтоқсан айына дейін ОҚО «Дар аль-Арқам» атындағы Құран Кәрім оқып үйрену орталығы болып жүздеген қарилар шығарды. Кәзіргі таңда сол шәкірттер Республиканың барлық қалаларында имам, наиб имам, медресе, мектептерде ұстаз және басқада салаларда қызмет атқарып жүр.

«Дар аль-Арқам» Құран Кәрім оқып үйрену орталығы 2010 жыл жаз мезгілінен бастап жаңа ғимаратқа ауысты. Әр жылы жаз айында жазғы сауат ашу курсы, ал жыл бойы мектеп, колледж, университет оқушыларын тәрбиелейді, және қабылеті бар балдарды Қарилыққа дайындайды.

Орталығымыз 2013 жылғы көктемнен бастап ҚМДБ-ның қарамағына «Ықылас Қарилар Дайындау Орталығы» болып тіркелді.

Орталық барлық техникалық базамен яғни: 3 сынып, 4 жатақхана, 100 кісілік асхана, компютер бөлмесі, кітапхана және актовый залмен қамтамасыз етілген.

Қарилар орталығына түскісі келетін үміткерлерге қойылар талаптар:
1. Облыс, аудан имамының ұсынысы (мінездеме түрінде)
2. Директор атына жазылған өтініш
3. Жеке куәлігі (көшірмесі)
4. Жалпы білім туралы атестат (түп нұсқасы) немесе Диплом (түп нұсқасы)
5. Өмірбаяны (талапкердің өз қолымен жазылуы тиіс)
6. № 086 у. Мед. Анықтама (прививочная карта)
7. Псих деспансерден анықтама (түп нұсқасы)
8. Наркологиялық диспансерден анықтама (түп нұсқасы)
9. Сотталмағандығы туралы анықтама ЦПС (түп нұсқасы)
10. Әскеру шақыру учаскесінен тіркеу туралы куәлік
11. Фото 3х4 (6 дана)
12. Тұрғылықты жерден анықтама
13. Скорошиватель
14. Конверт
15. Талапкердің жасы 25-тен аспауы тиіс

Published in Оқу орындар
Понедельник, 22 Июнь 2015 00:00

"Сарыағаш" медресесі

Published in Оқу орындар

Ғибратнама

барлық мақалалар

Медиа

барлық басылымдар
Сайт құрастырушысы — Иником